FAQ 2018-06-04T14:17:07+00:00

F.A.Q. / Veel gestelde vragen

Openen en sluiten lichtkoepel 2018-03-29T15:22:44+00:00

Kan ik een lichtkoepel openen en sluiten?

Indien u een nieuwe koepel bestelt, kunt u natuurlijk voor de ventilerende variant kiezen. Maar ook een reeds geïnstalleerde lichtkoepel is ventilerend te maken. Na demontage van de oude lichtkoepel kan de renovatievariant van BIK SkyGlass voor ventilatie zorgen zonder dat er aanpassingen aan uw dak nodig zijn.

 

Meer informatie of vragen?

Bekijk meer tips en informatie
Neem contact op via het contactformulier.

Lichtkoepel zonwering en bevestiging 2018-03-29T15:23:24+00:00

Waar bestaat de zonwering voor de lichtkoepel en de SkyGlass uit?

Het zonweringssysteem bestaat uit een geplisseerd doek met een vuilafstotende finish. Het werkt zonwerend, isolerend en heeft een decoratieve waarde. De zonwering kan met de hand worden bediend of elektrisch met een afstandsbediening.

Speciaal voor SkyGlass is ook de SkyScreen zonwering verkrijgbaar. Een Daglicht Meester Gilde lid bij u in de buurt kan u hier meer over vertellen.

 

Waar wordt de zonwering bevestigd?

Bij een vaste opstand vindt de bevestiging plaats in de bovenzijde van de opstand, circa 1 centimeter onder de lichtkoepel. Bij een ventilerende opstand vindt de montage plaats in de aftimmering onder de koepel. De maat van de zonwering voor een ventilerende koepel is dus afhankelijk van de binnenmaten van de aftimmering.

Het verstandigste is dus om na de montage en aftimmering van de koepel de zonwering te bestellen zodat deze passend is. Hiervoor kunt u gebruik maken van ons inmeetformulier.

N.B: Wij kunnen zonweringen alleen bestellen als we een ingevuld inmeetformulier ontvangen hebben. Zonder inmeetformulier kunnen wij orders niet in behandeling nemen.  Het is dus verplicht het inmeetschema in te vullen.

Meer informatie of vragen?

Bekijk meer tips en informatie
Neem contact op via het contactformulier.

Lichtkoepel beveiliging tegen inbraak 2018-03-29T15:24:06+00:00

Bestaat er een extra inbraakbeveiliging voor een lichtkoepel?

De SafeFence® is een extra inbraakbraakwerende voorziening voor lichtkoepels; de solide constructie ontmoedigt ongenode gasten en voorkomt doorval. SafeFence® voldoet aan alle eisen die het politiekeurmerk ‘Veilig Wonen’ stelt en is goedgekeurd volgens de SKG-norm. SafeFence® is afsluitbaar met een standaard meegeleverd slot en zonder moeite te openen of te sluiten. Invallend daglicht heeft uiteraard onverminderd toegang tot de onderliggende ruimte. SafeFence® is standaard verkrijgbaar in 6 uitvoeringen. Alle modellen zijn uitschuifbaar in de lengterichting. In de breedterichting mag de opening tussen de SafeFence® en de dagkantafwerking maximaal 15 cm zijn.

Wilt u meer informatie over SafeFence®, neem dan contact op met een Daglicht Meester Gilde lid bij u in de buurt.

Meer informatie of vragen?

Bekijk meer tips en informatie
Neem contact op via het contactformulier.

Accessoires voor daglichtproducten 2018-03-29T15:24:46+00:00

Welke accessoires kan ik bestellen voor mijn daglichtproduct?

U kunt de onderstaande accessoires (mee)bestellen:

  • Daglichtkoepels: zonwering (handmatig en afstandbediend)
  • Daglichtbuis DMG: k
  • SkyGlass: SkyScreen (zonwering)

Voor meer informatie over de accessoires en de prijzen raden wij u aan om contact op te nemen met een Daglicht Meester Gilde lid bij u in de buurt.

Meer informatie of vragen?

Bekijk meer tips en informatie
Neem contact op via het contactformulier.

Verschil SkyGlass nieuwbouw en renovatie 2018-03-29T15:25:12+00:00
Wat is het verschil tussen de SkyGlass nieuwbouw en de SkyGlass renovatie?
  • SkyGlass nieuwbouw = Glazen dakraam inclusief de bijbehorende rechte opstand.
  • SkyGlass renovatie =  Glazen dakraam exclusief opstand.

De SkyGlass renovatie kunt bestellen indien u een bestaande koepel wilt vervangen door SkyGlass en u de bestaande opstand opnieuw gebruikt.

 

Meer informatie of vragen?

Bekijk meer tips en informatie
Neem contact op via het contactformulier.

SkyGlass en bestaande opstanden 2018-03-29T15:25:38+00:00

Is de SkyGlass ook te gebruiken op een bestaande opstand?

SkyGlass is ook verkrijgbaar als renovatieproduct. Hiermee kunt u een lichtkoepel vervangen door het glazen dakraam te plaatsen op de bestaande opstand. Op deze manier kunt u de bestaande daglichtoplossing snel en voordelig verbeteren. De installatie van zowel de renovatievariant als de reguliere SkyGlass is eenvoudig.

Let op! Bij SkyGlass Renovatie wordt gebruik gemaakt van de bestaande opstand. Er wordt dus geen opstand bijgeleverd.
SkyGlass nieuwbouw wordt wel geleverd inclusief opstand.

Meer informatie of vragen?

Bekijk meer tips en informatie
Neem contact op via het contactformulier.

Wat zijn lichtkoepel opstanden en ventilatieopstanden? 2018-03-29T15:26:03+00:00

Wat is een lichtkoepel opstand?

De opstand is het verbindingselement tussen het daglichtproduct en het dak.
De Daglichtkoepel Pro, de All-in-one lichtkoepel en de nieuwbouw variant van de SkyGlass worden standaard geleverd inclusief opstand.

Wat zijn ventilatieopstanden?

Dit zijn opstanden met een voorgemonteerd ventilatiekader. Hiermee kunt u de onderliggende ruimte eenvoudig van frisse lucht voorzien. In de webwinkel kunt u diverse daglichtproducten met ventilatiemogelijkheden bestellen.

 

Meer informatie of vragen?

Bekijk meer tips en informatie
Neem contact op via het contactformulier.

Daglichtproducten voor hellend dak 2018-03-29T15:26:31+00:00

Welk daglichtproduct adviseert het Daglicht Meester Gilde voor een hellend dak?                                                                                         

Met behulp van het daglichtbuissysteem van JET BIK, de Daglichtbuis DMG is het mogelijk om licht naar elke gewenste ruimte te transporteren. De koepel op het dak vangt het licht op dat met behulp van een sterk reflecterend buissysteem naar een onderliggende ruimte verplaatst wordt. De plafonnière verspreidt het licht in de onderliggende ruimte. De Daglichtbuis DMG  is verkrijgbaar voor een hellend dak en een plat dak. De bijgeleverde sierring is van geborsteld aluminium en de bijgeleverde ‘diffusor’ is van hoogwaardig kunststof met een moderne ‘frosted look’. Hierdoor past de Daglichtbuis DMG  in vrijwel ieder interieur!

Meer informatie of vragen?

Bekijk meer tips en informatie
Neem contact op via het contactformulier.

Op maat advies 2018-03-29T15:26:52+00:00

Kunt u mij adviseren welk daglichtproduct ik het beste kan aanschaffen / monteren?

U kunt vrijblijvend & kosteloos gebruik maken van onze “Daglichtadvies op maat” service.

 

Meer informatie of vragen?

Bekijk meer tips en informatie
Neem contact op via het contactformulier.

Toepassingsadvies voor daglichtproducten 2018-03-29T15:27:48+00:00

Bestaat er een toepassingsadvies voor daglichtproducten in de webshop?

SkyGlass:  Woonkamer, slaapkamer of een andere verblijfsruimte

Daglichtbuis DMG: Hal, toilet, verblijfsruimte of een kantoorruimte

Dubbelwandige All-in-one lichtkoepel: Verkeersruimtes  zoals een hal, carport, gang,  garage, fabriekshal of een terrasoverkapping

Daglichtkoepel Pro: Verblijfsruimtes zoals onder andere een kantoor, klaslokaal, woonkamer of slaapkamer

 

Aan dit advies kunnen geen rechten worden ontleend. Voor een persoolijk advies op maat kunt u vrijblijvend gebruik maken van onze daglichtadvies service.
Indien u nog vragen heeft, neem dan contact met ons op.

Wat is een raveling? 2018-03-29T15:28:37+00:00

Wat is een raveling?

Een raveling (of raveel) wordt toegepast voor het opvangen van houten of betonnen balken rond een opening in een balklaag, bv. bij een gat dat gemaakt is voor een daglichtproduct.

Meer informatie of vragen?

Bekijk meer tips en informatie
Neem contact op via het contactformulier.

Condens voorkomen 2018-03-29T15:29:10+00:00

Hoe voorkom ik condens in een koepel?

Condens is een natuurlijk verschijnsel en kan optreden indien een lichtkoepel in een vochtige ruimte (bv een badkamer) wordt geplaatst. Wij adviseren u dan ook om in ruimtes met veel vocht een ventilerende koepel te laten plaatsen. De koepel kan dan – al dan niet elektrisch – worden geopend en gesloten. U kunt eventueel ook producten die veel vocht veroorzaken, zoals wasmachines en planten, verplaatsen. Indien u condens in uw koepel blijft houden in een ruimte waar geen vocht aanwezig is, kunt u het beste contact opnemen met een Gildelid bij u in de buurt.

 

Meer informatie of vragen?

Bekijk meer tips en informatie
Neem contact op via het contactformulier.

Daglichtbuis DMG: Montage in een vochtige ruimte? 2018-03-29T15:30:00+00:00

Kan de Daglichtbuis DMG ook in een vochtige ruimte worden gemonteerd?

De daglichtbuis DMG kan prima in een vochtige ruimtes zoals een keuken of een badkamer worden gemonteerd. Wij adviseren u wel om een binnenkoepel te laten plaatsen zodat de kans op condensvorming in uw daglichtbuis verkleint.

Voor meer informatie over de binnenkoepel van een daglichtbuis DMG kunt u het beste contact opnemen met een Daglicht Meester Gilde lid bij u in de buurt.

Meer informatie of vragen?

Bekijk meer tips en informatie
Neem contact op via het contactformulier

Opmeten en maten van lichtkoepels 2018-03-29T15:30:43+00:00

Welke maten moet ik opmeten?
De dagmaat en de dakuitsparing zijn bij een All-in-one-lichtkoepel niet gelijk. De dakuitsparing is het gat in het dak, terwijl de dagmaat de maat is waardoor het licht naar binnen komt (zie tekening ter verduidelijking). In de webshop staat altijd de dagmaat van de producten.

Bij BIK SkyGlass en de Daglichtkoepel Pro is de dagmaat wel gelijk aan de dakuitsparing!

Juiste maat bestellen
In de webshop kunt u aan de bovenkant selecteren op de maatvoering (dagmaat) van de producten. Indien u twijfelt welke maat u het beste kunt bestellen neem dan contact met ons op.

Meer informatie of vragen?

Bekijk meer tips en informatie
Neem contact op via het contactformulier

Bereken online de montage prijs 2018-03-29T15:31:28+00:00
Inbouwen Daglichtbuis DMG 2018-03-29T15:31:44+00:00

Lichtkoepel montage in 10 stappen: 2018-03-29T15:32:44+00:00

Hieronder wordt in 10 stappen weergegeven hoe een lichtkoepel wordt geïnstalleerd. Uiteraard is iedere is iedere situatie uniek en dienen de onderstaande foto’s slechts om u indicatie te geven wat er bij de montage van een lichtkoepel komt kijken.

http://www.daglichtmeestergilde.nl/media/img/FAQ/Stap 1 Maatvoering aftekenen.jpg

Stap 1: Aftekenen van de maatvoering

http://www.daglichtmeestergilde.nl/media/img/FAQ/Stap 2 Ondersteuning dakconstructie.jpg

Stap 2: Ondersteuning dakconstructie

http://www.daglichtmeestergilde.nl/media/img/FAQ/Stap 3 uitzagen gat.jpg

Stap 3: Het gat in het dak wordt uitgezaagd

http://www.daglichtmeestergilde.nl/media/img/FAQ/stap 4 Uitzagen balkenconstructie.jpg

Stap 4: Uitzagen van de balkenconstructie

http://www.daglichtmeestergilde.nl/media/img/FAQ/stap5 aanbrengen hulpconstructie.jpg

Stap 5: Aanbrengen hulpconstructie (raveling)

http://www.daglichtmeestergilde.nl/media/img/FAQ/Stap 6 aanbrengen kitrand.jpg

Stap 6: Aanbrengen kitrand

http://www.daglichtmeestergilde.nl/media/img/FAQ/stap 7 vastschroeven opstand.jpg

Stap 7: Vastschroeven van de opstand

http://www.daglichtmeestergilde.nl/media/img/FAQ/stap 8 aanbrengen dakbedekkingsmateriaal.jpg

Stap 8: Aanbrengen dakbedekkingsmateriaal

http://www.daglichtmeestergilde.nl/media/img/FAQ/stap 9 aanbrengen koepel.jpg

Stap 9: Koepel wordt op de opstand gemonteerd

http://www.daglichtmeestergilde.nl/media/img/FAQ/stap 10 afwerking.jpg

Stap 10: Afwerking

Kosten van montage?
Door het invullen van de vragenlijst kunt u online de montageprijs berekenen.

Meer informatie of vragen?
Bekijk meer tips en informatie
Neem contact op via het contactformulier.

Wat zijn de algemene voorwaarden van het Daglicht Meester Gilde? 2018-03-29T15:34:10+00:00

De volledige algemene voorwaarden staan hieronder.
U kunt ook de algemene voorwaarden downloaden (pdf).

Algemene Voorwaarden Stichting Webshop Keurmerk

Deze Algemene Voorwaarden van de Stichting Webshop Keurmerk zijn tot stand gekomen in overleg met de Consumentenbond en NTO in het kader van de Coördinatiegroep Zelfreguleringsoverleg (CZ) van de Sociaal-Economische Raad en treden voor de Stichting Webshop Keurmerk in werking per 1 juli 2012.

Deze Algemene Voorwaarden zullen worden gebruikt door alle leden van de Stichting Webshop Keurmerk met uitzondering van financiële diensten als bedoeld in de Wet Financieel Toezicht en voor zover deze diensten onder toezicht staan van de Autoriteit Financiële Markten.

ARTIKEL 1 – Definities

ARTIKEL 2 – Identiteit van de ondernemer

ARTIKEL 3 – Toepasselijkheid

ARTIKEL 4 – Het aanbod

ARTIKEL 5 – De overeenkomst

ARTIKEL 6 – Herroepingsrecht

ARTIKEL 7 – Kosten in geval van herroeping

ARTIKEL 8 – Uitsluiting herroepingsrecht

ARTIKEL 9 – De prijs

ARTIKEL 10 – Conformiteit en Garantie

ARTIKEL 11 – Levering en uitvoering

ARTIKEL 12 – Duurtransacties duur, opzegging en verlenging

ARTIKEL 13 – Betaling

ARTIKEL 14 – Klachtenregeling

ARTIKEL 15 – Geschillen

ARTIKEL 16 – Branchegarantie

ARTIKEL 17 – Aanvullende of afwijkende bepalingen

ARTIKEL 18 – Wijziging van de algemene voorwaarden

ARTIKEL 1 – DEFINITIES

In deze voorwaarden wordt verstaan onder:

Bedenktijd: de termijn waarbinnen de consument gebruik kan maken van zijn herroepingsrecht;

Consument: de natuurlijke persoon die niet handelt in de uitoefening van beroep of bedrijf en een overeenkomst op afstand aangaat met de ondernemer;

Dagkalenderdag;

Duurtransactie: een overeenkomst op afstand met betrekking tot een reeks van producten en/of diensten, waarvan de leverings- en/of afnameverplichting in de tijd is gespreid;

Duurzame gegevensdrager: elk middel dat de consument of ondernemer in staat stelt om informatie die aan hem persoonlijk is gericht, op te slaan op een manier die toekomstige raadpleging en ongewijzigde reproductie van de opgeslagen informatie mogelijk maakt.

Herroepingsrecht: de mogelijkheid voor de consument om binnen de bedenktijd af te zien van de overeenkomst op afstand;

Ondernemer: de natuurlijke of rechtspersoon die lid is van de Stichting Webshop Keurmerk en producten en/of diensten op afstand aan consumenten aanbiedt;

Overeenkomst op afstand: een overeenkomst waarbij in het kader van een

door de ondernemer georganiseerd systeem voor verkoop op afstand van producten en/of diensten, tot en met het sluiten van de overeenkomst uitsluitend gebruik gemaakt wordt van één of meer technieken voor communicatie op afstand;

Techniek voor communicatie op afstand: middel dat kan worden gebruikt voor het sluiten van een overeenkomst, zonder dat consument en ondernemer gelijktijdig in dezelfde ruimte zijn samengekomen. 

ARTIKEL 2 – IDENTITEIT VAN DE ONDERNEMER

Stichting Daglicht Meester Gilde / http://www.daglichtinhuis.nl

De Beverspijken 17

5221 EE s’Hertogenbosch

T: 0900 – 2354 4533 (2,5ct/min)

F: 073 – 6339 174

E: info@daglichtinhuis.nl

KvK nummer:17245727

BTW nummer: NL0019.01.655B01

ARTIKEL 3 – TOEPASSELIJKHEID

1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van de ondernemer en op elke totstandgekomen overeenkomst op afstand tussen ondernemer en consument.

2. Voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, wordt de tekst van deze algemene voorwaarden aan de consument beschikbaar gesteld. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden aangegeven dat de algemene voorwaarden bij de ondernemer zijn in te zien en zij op verzoek van de consument zo spoedig mogelijk kosteloos worden toegezonden.

3. Indien de overeenkomst op afstand elektronisch wordt gesloten, kan in afwijking van het vorige lid en voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, de tekst van deze algemene voorwaarden langs elektronische weg aan de consument ter beschikking worden gesteld op zodanige wijze dat deze door de consument op een eenvoudige manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden aangegeven waar van de algemene voorwaarden langs elektronische weg kan worden kennisgenomen en dat zij op verzoek van de consument langs elektronische weg of op andere wijze kosteloos zullen worden toegezonden.

4. Voor het geval dat naast deze algemene voorwaarden tevens specifieke product- of dienstenvoorwaarden van toepassing zijn, is het tweede en derde lid van overeenkomstige toepassing en kan de consument zich in geval van tegenstrijdige algemene voorwaarden steeds beroepen op de toepasselijke bepaling die voor hem het meest gunstig is.

ARTIKEL 4 – HET AANBOD

1. Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden geschiedt, wordt dit nadrukkelijk in het aanbod vermeld.

2. Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden producten en/of diensten. De beschrijving is voldoende gedetailleerd om een goede beoordeling van het aanbod door de consument mogelijk te maken. Als de ondernemer gebruik maakt van afbeeldingen zijn deze een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten en/of diensten. Kennelijke vergissingen of kennelijke fouten in het aanbod binden de ondernemer niet.

3. Elk aanbod bevat zodanige informatie, dat voor de consument duidelijk is wat de rechten en verplichtingen zijn, die aan de aanvaarding van het aanbod zijn verbonden. Dit betreft in het bijzonder:

– de prijs inclusief belastingen;

– de eventuele kosten van aflevering;

– de wijze waarop de overeenkomst tot stand zal komen en welke handelingen

– daarvoor nodig zijn;

– het al dan niet van toepassing zijn van het herroepingsrecht;

– de wijze van betaling, aflevering en uitvoering van de overeenkomst;

– de termijn voor aanvaarding van het aanbod, dan wel de termijn waarbinnen de

– ondernemer de prijs garandeert;

– de hoogte van het tarief voor communicatie op afstand indien de kosten van het

gebruik van de techniek voor communicatie op afstand worden berekend op een

andere grondslag dan het reguliere basistarief voor het gebruikte communicatiemiddel;

– of de overeenkomst na de totstandkoming wordt gearchiveerd, en zo ja op welke

– wijze deze voor de consument te raadplegen is;

– de manier waarop de consument, voor het sluiten van de overeenkomst, de door hem in het kader van de overeenkomst verstrekte gegevens kan controleren en indien gewenst herstellen;

– de eventuele andere talen waarin, naast het Nederlands, de overeenkomst kan worden gesloten;

– de gedragscodes waaraan de ondernemer zich heeft onderworpen en de wijze waarop de consument deze gedragscodes langs elektronische weg kan raadplegen; en

– de minimale duur van de overeenkomst op afstand in geval van een duurtransactie.

ARTIKEL 5 – DE OVEREENKOMST

1. De overeenkomst komt, onder voorbehoud van het bepaalde in lid 4, tot stand op het moment van aanvaarding door de consument van het aanbod en het voldoen aan de daarbij gestelde voorwaarden.

2. Indien de consument het aanbod langs elektronische weg heeft aanvaard, bevestigt de ondernemer onverwijld langs elektronische weg de ontvangst van de aanvaarding van het aanbod. Zolang de ontvangst van deze aanvaarding niet door de ondernemer is bevestigd, kan de consument de overeenkomst ontbinden.

3. Indien de overeenkomst elektronisch tot stand komt, treft de ondernemer passende technische en organisatorische maatregelen ter beveiliging van de elektronische overdracht van data en zorgt hij voor een veilige webomgeving. Indien de consument elektronisch kan betalen, zal de ondernemer daartoe passende veiligheidsmaatregelen in acht nemen.

4. De ondernemer kan zich – binnen wettelijke kaders – op de hoogte stellen of de consument aan zijn betalingsverplichtingen kan voldoen, alsmede van al die feiten en factoren die van belang zijn voor een verantwoord aangaan van de overeenkomst op afstand. Indien de ondernemer op grond van dit onderzoek goede gronden heeft om de overeenkomst niet aan te gaan, is hij gerechtigd gemotiveerd een bestelling of aanvraag te weigeren of aan de uitvoering bijzondere voorwaarden te verbinden.

5. De ondernemer zal bij het product of dienst aan de consument de volgende informatie, schriftelijk of op zodanige wijze dat deze door de consument op een toegankelijke manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager, meesturen:

a. het bezoekadres van de vestiging van de ondernemer waar de consument met klachten terecht kan;

b. de voorwaarden waaronder en de wijze waarop de consument van het herroepingsrecht gebruik kan maken, dan wel een duidelijke melding inzake het uitgesloten zijn van het herroepingsrecht;

c. de informatie over garanties en bestaande service na aankoop;

d. de in artikel 4 lid 3 van deze voorwaarden opgenomen gegevens, tenzij de ondernemer deze gegevens al aan de consument heeft verstrekt vóór de uitvoering van de overeenkomst;

e. de vereisten voor opzegging van de overeenkomst indien de overeenkomst een duur heeft van meer dan één jaar of van onbepaalde duur is.

6. In geval van een duurtransactie is de bepaling in het vorige lid slechts van toepassing op de eerste levering.

ARTIKEL 6 – HERROEPINGSRECHT

Bij levering van producten:

1. Bij de aankoop van producten heeft de consument de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende 14 dagen. Deze bedenktermijn gaat in op de dag na ontvangst van het product door de consument of een vooraf door de consument aangewezen en aan de ondernemer bekend gemaakte vertegenwoordiger.

2. Tijdens de bedenktijd zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Hij zal het product slechts in die mate uitpakken of gebruiken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of hij het product wenst te behouden. Indien hij van zijn herroepingsrecht gebruik maakt, zal hij het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan de ondernemer retourneren, conform de door de ondernemer verstrekte redelijke en duidelijke instructies.

Bij levering van diensten:

3. Bij levering van diensten heeft de consument de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende ten minste veertien dagen, ingaande op de dag van het aangaan van de overeenkomst.

4. Om gebruik te maken van zijn herroepingsrecht, zal de consument zich richten naar de door de ondernemer bij het aanbod en/of uiterlijk bij de levering ter zake verstrekte redelijke en duidelijke instructies.

ARTIKEL 7 – KOSTEN IN GEVAL VAN HERROEPING

1. Indien de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, komen ten hoogste de kosten van terugzending voor zijn rekening.

2. Indien de consument een bedrag betaald heeft, zal de ondernemer dit bedrag zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 30 dagen na de terugzending of herroeping, terugbetalen.

ARTIKEL 8 – UITSLUITING HERROEPINGSRECHT

1. De ondernemer kan het herroepingsrecht van de consument uitsluiten voor zover voorzien in lid 2 en 3. De uitsluiting van het herroepingsrecht geldt slechts indien de ondernemer dit duidelijk in het aanbod, althans tijdig voor het sluiten van de overeenkomst, heeft vermeld.

2. Uitsluiting van het herroepingsrecht is slechts mogelijk voor producten:

a. die door de ondernemer tot stand zijn gebracht overeenkomstig specificaties van de

consument;

b. die duidelijk persoonlijk van aard zijn;

c. die door hun aard niet kunnen worden teruggezonden;

d. die snel kunnen bederven of verouderen;

e. waarvan de prijs gebonden is aan schommelingen op de financiële markt waarop de ondernemer geen invloed heeft;

f. voor losse kranten en tijdschriften;

g. voor audio- en video-opnamen en computersoftware waarvan de consument de verzegeling heeft verbroken.

3. Uitsluiting van het herroepingsrecht is slechts mogelijk voor diensten:

a. betreffende logies, vervoer, restaurantbedrijf of vrijetijdsbesteding te verrichten op een bepaalde datum of tijdens een bepaalde periode;

b. waarvan de levering met uitdrukkelijke instemming van de consument is begonnen voordat de bedenktijd is verstreken;

c. betreffende weddenschappen en loterijen.

ARTIKEL 9 – DE PRIJS

1. Gedurende de in het aanbod vermelde geldigheidsduur worden de prijzen van de aangebodenproducten en/of diensten niet verhoogd, behoudens prijswijzigingen als gevolg van veranderingen in btw tarieven.

2. In afwijking van het vorige lid kan de ondernemer producten of diensten waarvan de prijzen gebonden zijn aan schommelingen op de financiële markt en waar de ondernemer geen invloed op heeft, met variabele prijzen aanbieden. Deze gebondenheid aan schommelingen en het feit dat eventueel vermelde prijzen richtprijzen zijn, worden bij het aanbod vermeld.

3. Prijsverhogingen binnen 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan indien zij het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen.

4. Prijsverhogingen vanaf 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan indien de ondernemer dit bedongen heeft en:

a. deze het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen; of

b. de consument de bevoegdheid heeft de overeenkomst op te zeggen met ingang van de dag waarop de prijsverhoging ingaat.

5. De in het aanbod van producten of diensten genoemde prijzen zijn inclusief btw.

ARTIKEL 10 – CONFORMITEIT EN GARANTIE

1. De ondernemer staat er voor in dat de producten en/of diensten voldoen aan de overeenkomst, de in het aanbod vermelde specificaties, aan de redelijke eisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en de op de datum van de totstandkoming van de overeenkomst bestaande wettelijke bepalingen en/of overheidsvoorschriften. Indien overeengekomen staat de ondernemer er tevens voor in dat het product geschikt is voor ander dan normaal gebruik.

2. Een door de ondernemer, fabrikant of importeur verstrekte garantie doet niets af aan de wettelijke rechten en vorderingen die de consument op grond van de overeenkomst tegenover de ondernemer kan doen gelden.

ARTIKEL 11 – LEVERING EN UITVOERING

1. De ondernemer zal de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht nemen bij het in ontvangst nemen en bij de uitvoering van bestellingen van producten en bij de beoordeling van aanvragen tot verlening van diensten.

2. Als plaats van levering geldt het adres dat de consument aan het bedrijf kenbaar heeft gemaakt.

3. Met inachtneming van hetgeen hierover in artikel 4 van deze algemene voorwaarden is vermeld, zal het bedrijf geaccepteerde bestellingen met bekwame spoed doch uiterlijk binnen 30 dagen uitvoeren tenzij een langere leveringstermijn is afgesproken. Indien de bezorging vertraging ondervindt, of indien een bestelling niet dan wel slechts gedeeltelijk kan worden uitgevoerd, ontvangt de consument hiervan uiterlijk 30 dagen nadat hij de bestelling geplaatst heeft bericht. De consument heeft in dat geval het recht om de overeenkomst zonder kosten te ontbinden en recht op eventuele schadevergoeding.

4. In geval van ontbinding conform het vorige lid zal de ondernemer het bedrag dat de consument betaald heeft zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 30 dagen na ontbinding, terugbetalen.

5. Indien levering van een besteld product onmogelijk blijkt te zijn, zal de ondernemer zich inspannen om een vervangend artikel beschikbaar te stellen. Uiterlijk bij de bezorging zal op duidelijke en begrijpelijke wijze worden gemeld dat een vervangend artikel wordt geleverd. Bij vervangende artikelen kan het herroepingsrecht niet worden uitgesloten. De kosten van een eventuele retourzending zijn voor rekening van de ondernemer.

6. Het risico van beschadiging en/of vermissing van producten berust bij de ondernemer tot het moment van bezorging aan de consument of een vooraf aangewezen en aan de ondernemer bekend gemaakte vertegenwoordiger, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen.

ARTIKEL 12 – DUURTRANSACTIES DUUR, OPZEGGING EN VERLENGING

Opzegging

1. De consument kan een overeenkomst die voor onbepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten (elektriciteit daaronder begrepen) of diensten, te allen tijde opzeggen met inachtneming van daartoe overeengekomen opzeggingsregels en een opzegtermijn van ten hoogste één maand.

2. De consument kan een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten (elektriciteit daaronder begrepen) of diensten, te allen tijde tegen het einde van de bepaalde duur opzeggen met inachtneming van daartoe overeengekomen opzeggingsregels en een opzegtermijn van ten hoogste één maand.

3. De consument kan de in de vorige leden genoemde overeenkomsten:

– te allen tijde opzeggen en niet beperkt worden tot opzegging op een bepaald tijdstip of in een bepaalde periode;

– tenminste opzeggen op dezelfde wijze als zij door hem zijn aangegaan;

– altijd opzeggen met dezelfde opzegtermijn als de ondernemer voor zichzelf heeft bedongen.

Verlenging

4. Een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld

afleveren van producten (elektriciteit daaronder begrepen) of diensten, mag niet stilzwijgend worden verlengd of vernieuwd voor een bepaalde duur.

5. In afwijking van het vorige lid mag een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van dag- nieuws- en weekbladen en tijdschriften stilzwijgend worden verlengd voor een bepaalde duur van maximaal drie maanden, als de consument deze verlengde overeenkomst tegen het einde van de verlenging kan opzeggen met een opzegtermijn van ten hoogste één maand.

6. Een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten of diensten, mag alleen stilzwijgend voor onbepaalde duur worden verlengd als de consument te allen tijde mag opzeggen met een opzegtermijn van ten hoogste één maand en een opzegtermijn van ten hoogste drie maanden in geval de overeenkomst strekt tot het geregeld, maar minder dan eenmaal per maand, afleveren van dag-, nieuws- en weekbladen en tijdschriften.

7. Een overeenkomsten met beperkte duur tot het geregeld ter kennismaking afleveren van dag-, nieuws- en weekbladen en tijdschriften (proef- of kennismakingsabonnement) wordt niet stilzwijgend voortgezet en eindigt automatisch na afloop van de proef- of kennismakingsperiode

Duur

8. Als een overeenkomst een duur van meer dan een jaar heeft, mag de consument na een jaar de overeenkomst te allen tijde met een opzegtermijn van ten hoogste een maand opzeggen, tenzij de redelijkheid en billijkheid zich tegen opzegging vóór het einde van de overeengekomen duur verzetten.

ARTIKEL 13 – BETALING

1. Voorzover niet anders is overeengekomen, dienen de door de consument verschuldigde bedragen te worden voldaan binnen 14 dagen na het ingaan van de bedenktermijn als bedoeld in artikel 6 lid 1. Ingeval van een overeenkomst tot het verlenen van een dienst, vangt deze termijn aan nadat de consument de bevestiging van de overeenkomst heeft ontvangen.

2. Bij de verkoop van producten aan consumenten mag in algemene voorwaarden nimmer een vooruitbetaling van meer dan 50% worden bedongen. Wanneer vooruitbetaling is bedongen, kan de consument geen enkel recht doen gelden aangaande de uitvoering van de desbetreffende bestelling of dienst(en), alvorens de bedongen vooruitbetaling heeft plaatsgevonden.

3. De consument heeft de plicht om onjuistheden in verstrekte of vermelde betaalgegevens onverwijld aan de ondernemer te melden.

4. In geval van wanbetaling van de consument heeft de ondernemer behoudens wettelijke beperkingen, het recht om de vooraf aan de consument kenbaar gemaakte redelijke kosten in rekening te brengen.

ARTIKEL 14 – KLACHTENREGELING

1. De ondernemer beschikt over een voldoende bekend gemaakte klachtenprocedure en behandelt de klacht overeenkomstig deze klachtenprocedure.

2. Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen bekwame tijd, volledig en duidelijk omschreven worden ingediend bij de ondernemer, nadat de consument de gebreken heeft geconstateerd.

3. Bij de ondernemer ingediende klachten worden binnen een termijn van 14 dagen gerekend vanaf de datum van ontvangst beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt door de ondernemer binnen de termijn van 14 dagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer de consument een meer uitvoerig antwoord kan verwachten.

4. Een klacht over een product, dienst of de service van de ondernemer kan eveneens worden ingediend via een klachtenformulier van de website van de Stichting Webshop Keurmerk www.keurmerk.info. De klacht wordt dan zowel naar de betreffende ondernemer als naar de Stichting Webshop Keurmerk gestuurd.

5. Indien de klacht niet in onderling overleg kan worden opgelost ontstaat een geschil dat vatbaar is voor de geschillenregeling.

ARTIKEL 15 – GESCHILLEN

1. Op overeenkomsten tussen de ondernemer en de consument waarop deze algemene voorwaarden betrekking hebben, is uitsluitend Nederlands recht van toepassing.

2. Geschillen tussen de consument en de ondernemer over de totstandkoming of uitvoering van overeenkomsten met betrekking tot door deze ondernemer te leveren of geleverde producten en diensten, kunnen, met inachtneming van het hierna bepaalde,

zowel door de consument als de ondernemer worden voorgelegd aan de Geschillencommissie Webshop, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag (www.sgc.nl).

3. Een geschil wordt door de Geschillencommissie slechts in behandeling genomen, indien de consument zijn klacht eerst binnen bekwame tijd aan de ondernemer heeft voorgelegd.

4. Uiterlijk drie maanden nadat het geschil is ontstaan dient het geschil schriftelijk bij de Geschillencommissie aanhangig te worden gemaakt.

5. Wanneer de consument een geschil wil voorleggen aan de Geschillencommissie, is de ondernemer aan deze keuze gebonden. Wanneer de ondernemer dat wil doen, zal de consument binnen vijf weken na een daartoe door de ondernemer schriftelijk gedaan verzoek, schriftelijk dienen uit te spreken of hij zulks ook wenst dan wel het geschil wil laten behandelen door de daartoe bevoegde rechter. Verneemt de ondernemer de keuze van de consument niet binnen de termijn van vijf weken, dan is de ondernemer gerechtigd het geschil voor te leggen aan de bevoegde rechter.

6. De Geschillencommissie doet uitspraak onder de voorwaarden zoals deze zijn vastgesteld in het reglement van de Geschillencommissie. De beslissingen van de Geschillencommissie geschieden bij wege van bindend advies.

7. De Geschillencommissie zal een geschil niet behandelen of de behandeling staken, indien aan de ondernemer surseance van betaling is verleend, deze in staat van faillissement is geraakt of zijn bedrijfsactiviteiten feitelijk heeft beëindigd, voordat een geschil door de commissie op de zitting is behandeld en een einduitspraak is gewezen.

8. Indien naast de Geschillencommissie Webshop een andere erkende of bij de Stichting Geschillencommissies voor Consumentenzaken (SGC) of het Klachteninstituut Financiële Dienstverlening (Kifid) aangesloten geschillencommissie bevoegd is, is voor geschillen betreffende hoofdzakelijk de methode van verkoop of dienstverlening op afstand de Geschillencommissie Webshop bij uitsluiting bevoegd. Voor alle overige geschillen de andere erkende bij SGC of Kifid aangesloten geschillencommissie.

ARTIKEL 16 – BRANCHEGARANTIE

1. De Stichting Webshop Keurmerk staat garant voor de nakoming van de bindende adviezen van de Geschillencommissie Webshop door haar leden, tenzij het lid besluit het bindend advies binnen twee maanden na de verzending ervan ter toetsing aan de rechter voor te leggen. Deze garantstelling herleeft, indien het bindend advies na toetsing door de rechter in stand is gebleven en het vonnis waaruit dit blijkt, in kracht van gewijsde is gegaan. Tot maximaal een bedrag van €10.000,- per bindend advies, wordt dit bedrag door de Stichting Webshop Keurmerk aan de consument uitgekeerd. Bij bedragen groter dan €10.000,- per bindend advies, wordt €10.000,- uitgekeerd. Voor het meerdere heeft de Stichting WebshopKeurmerk een inspanningsverplichting om ervoor te zorgen dat het lid het bindend advies nakomt.

2. Voor toepassing van deze garantie is vereist dat de consument een schriftelijk beroep hierop doet bij de Stichting Webshop Keurmerk en dat hij zijn vordering op de ondernemer overdraagt aan de Stichting Webshop Keurmerk. Indien de vordering op de ondernemer meer bedraagt dan €10.000,-, wordt de consument aangeboden zijn vordering voor zover die boven het bedrag van €10.000,- uitkomt over te dragen aan de Stichting Webshop Keurmerk, waarna deze organisatie op eigen naam en kosten de betaling daarvan in rechte zal vragen ter voldoening aan de consument. 

ARTIKEL 17 – AANVULLENDE OF AFWIJKENDE BEPALINGEN 

Aanvullende dan wel van deze algemene voorwaarden afwijkende bepalingen mogen niet ten nadele van de consument zijn en dienen schriftelijk te worden vastgelegd dan wel op zodanige wijze dat deze door de consument op een toegankelijke manier kunnen worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager.

ARTIKEL 18 – WIJZIGING VAN DE ALGEMENE VOORWAARDEN WEBSHOP KEURMERK

1. De Stichting Webshop Keurmerk zal deze algemene voorwaarden niet wijzigen dan in overleg met de Consumentenbond.

2. Wijzigingen in deze voorwaarden zijn slechts van kracht nadat deze op daartoe geëigende wijze zijn gepubliceerd, met dien verstande, dat bij toepasselijke wijzigingen gedurende de looptijd van een aanbod de voor de consument meest gunstige bepaling zal prevaleren.

Adres Stichting Webshop Keurmerk:

Willemsparkweg 193, 1071 HA  Amsterdam

Laatste aanpassing 1 juli 2012

Waarom gebruikt Daglicht Meester Gilde BIK producten? 2018-03-29T15:34:23+00:00

Kleuren komen het beste tot hun recht in natuurlijk daglicht. Daglicht verfraait een ruimte en daarmee ook het interieur van een woning. Dit maakt ook de vormgeving van een daglichttoepassing zeer belangrijk. JET BIK heeft dit als marktleider erkend en hier rekening mee gehouden bij de ontwikkeling van nieuwe daglichtproducten. De daglichtproducten van JET BIK spelen prima in op de wensen van de consument en zijn daarnaast hoogwaardig afgewerkt.

Mede hierom kiest Stichting Daglicht Meester Gilde voor de daglichtproducten van BIK.

Waarom is het Daglicht Meester Gilde opgericht? 2018-03-29T15:34:35+00:00

Het is voor de gemiddelde consument niet eenvoudig om het juiste daglichtproduct te kiezen en vervolgens ook nog het juiste bedrijf te vinden dat de montage voor u verzorgt. U heeft namelijk al snel te maken met 4 a 5 verschillende partijen, zoals de aannemer, de dakdekker, degroothandel en de fabrikant van de daglichtproducten. Dit maakt de aanschaf van een daglichtproduct er niet gemakkelijker op. Waar moet u bijvoorbeeld naar toe om uw ontevredenheid te uiten als het daglichtproduct niet voldoet aan uw verwachtingen? Tevens bestaat er bij de consument veel onduidelijkheid over de werkelijke kosten van de montage van een daglichtproduct.

Daarom is de Stichting Daglicht Meester Gilde opgericht. Het Gilde vormt namelijk het centrale aanspreekpunt voor consumenten die graag een daglichtproduct willen laten monteren tegen een vastgestelde prijs.

Wat is het Daglicht Meester Gilde? 2018-03-29T15:34:51+00:00

Het Daglicht Meester Gilde vormt het aanspreekpunt voor consumenten die graag een daglichtproduct willen laten monteren tegen een vastgestelde prijs. Hierdoor weet u als consument precies waar u aan toe bent en heeft u geen nare verrassingen achteraf. Verder staat Stichting Daglicht Meester Gilde garant voor een goede, deskundige en snelle service door haar Gildeleden. Daglicht Meester Gildeleden zijn dan ook geselecteerd op hun klantvriendelijkheid, vakkundigheid en beschikbaarheid. Hierdoor kan het Gilde de klanttevredenheid en de kwaliteit van de daglichtproducten continue garanderen.

  • Transparante richtprijs voor de montage zodat u van te voren weet waar u aan toe bent;
  • Geen verrassingen qua installatie, productkwaliteit en de kundigheid en kennis van de bij de stichting aangesloten dakdekker;
  • Scherpe prijsstelling voor zowel de montage als het daglichtproduct;
  • Kwalitatief hoogwaardige daglichtproducten;
  • Geen hoge verzendkosten; bestelde producten zijn af te halen bij een Daglicht Meester Gilde bij u in de buurt;
  • Geen vooruitbetaling noodzakelijk;
  • De Stichting Daglicht Meester Gilde staat garant voor een professionele, transparante & snelle service.
Wat wordt er met mijn persoonsgegevens gedaan? 2018-03-29T15:35:01+00:00

De Stichting Daglicht Meester Gilde respecteert de privacy van alle bezoekers en gebruikers van haar website en draagt er zorg voor dat alle informatie strikt vertrouwelijk wordt behandeld. De Stichting Daglicht Meester Gilde gebruikt uw persoonsgegevens alleen voor een goede afwikkeling van uw vragen of een geplaatste bestelling. Indien u heeft aangegeven een nieuwsbrief te willen ontvangen dan zult u deze via het opgegeven e-mailadres ontvangen. Uw e-mailadres zal niet aan derden worden gegeven of voor andere commerciële doeleinden worden gebruikt. Zie onze privacy policy voor uitgebreide informatie.

Met welke onderhoudsvoorschriften moet ik rekening houden? 2018-03-29T15:35:08+00:00

U dient rekening te houden met de onderstaande onderhoudsvoorschriften:

  • Uw daglichtproduct niet in aanraking brengen met producten die ongeschikt zijn voor acrylaat en polycarbonaat. Zoals bijvoorbeeld siliconen, houtbeschermers, lijmen,afdichtingsband en chemische dampen;
  • Reinig uw daglichtproduct met water en eventueel groene zeep, steeds overvloedig afspoelen en afdrogen met een zeem. Alle andere (schoonmaak-) producten veroorzaken craquelé (scheurvorming) in het materiaal;
  • Krassen: raadpleeg uw Daglicht Meester Gildelid voor de juiste behandeling.
Waar kan ik terecht als ik niet tevreden ben over mijn daglichtproduct? 2018-03-29T15:35:16+00:00

Wij raden u aan om eerst contact op te nemen met het Gildelid dat de koepel op uw dak heeft gemonteerd. Indien u ontevreden bent over de behandeling van uw klacht, kunt u contact opnemen met de stichting Daglicht Meester Gilde via het contactformulier. Wij zullen u vervolgens assisteren bij een correcte en snelle afhandeling van uw klacht.

Hoe werkt de klachtenprocedure van het Daglicht Meester Gilde? 2018-03-29T15:35:29+00:00

De afnemer is verplicht de geleverde zaken bij ontvangst onmiddellijk te controleren. Indien blijkt dat de afgeleverde zaak verkeerd, ondeugdelijk of incompleet is, dan dient de afnemer (alvorens over te gaan tot retournering aan het Daglicht Meester Gilde lid) deze gebreken onmiddellijk te melden aan het Daglicht Meester Gilde lid. Eventuele gebreken of verkeerd geleverde goederen dienen en kunnen uiterlijk tot maximaal 14 dagen na levering aan het Daglicht Meester Gilde lid schriftelijk, volledig en duidelijk omschreven worden gemeld. Het Daglicht Meester Gilde lid zal ingediende klachten zo spoedig mogelijk, maar in ieder geval binnen een termijn van 14 dagen gerekend vanaf de datum van ontvangst, behandelen en beantwoorden. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt door het Daglicht Meester Gilde lid binnen de termijn van 14 dagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer de consument een meer uitvoerig antwoord kan verwachten.

Het eventueel retourneren van de zaken dient te geschieden in de originele verpakking (inclusief accessoires en bijbehorende documentatie) en in nieuwstaat verkerend. Ingebruikneming na constatering van gebreke, beschadiging ontstaan na constatering van gebreke, bezwaring en/of doorverkoop na constatering van gebreke, doet dit recht tot reclameren en terugzending geheel vervallen.

Indien klachten van de afnemer door het Daglicht Meester Gilde lid gegrond worden bevonden, zal het Daglicht Meester Gilde lid naar haar keuze of de geleverde zaken kosteloos vervangen of met de afnemer een schriftelijke regeling over de schadevergoeding treffen, met dien verstande dat de aansprakelijkheid van het Daglicht Meester Gilde lid en mitsdien het bedrag der schadevergoeding steeds beperkt is tot ten hoogste het factuurbedrag der betreffende zaken, dan wel (naar keuze van het Daglicht Meester Gilde lid) tot het maximale in het desbetreffende geval door de aansprakelijkheidsverzekering van het Daglicht Meester Gilde lid gedekte bedrag. Alle retourbetalingen vinden zo snel mogelijk plaats en in ieder geval binnen 14 dagen nadat de consument zijn klacht kenbaar heeft gemaakt bij het Daglicht Meester Gilde lid. Iedere aansprakelijkheid van het Daglicht Meester Gilde lid voor enige andere vorm van schade is uitgesloten, waaronder mede begrepen aanvullende schadevergoeding in welke vorm dan ook, vergoeding van indirecte schade of gevolgschade of schade wegens gederfde winst.

Het Daglicht Meester Gilde lid is niet aansprakelijk voor schade veroorzaakt door opzet of daarmee gelijk te stellen bewuste roekeloosheid van niet-leidinggevend personeel.

Een klacht wordt niet in behandeling genomen indien: A) en zolang de afnemer jegens het Daglicht Meester Gilde lid in gebreke is; B) de afnemer de geleverde zaken zelf heeft gepareerd en/of bewerkt of door derden heeft laten repareren/of bewerken. C) de geleverde zaken aan abnormale omstandigheden zijn blootgesteld of anderszins onzorgvuldig worden behandeld of in strijd met de aanwijzingen van het Daglicht Meester Gilde lid en/of gebruiksaanwijzing op de verpakking zijn behandeld; D) de ondeugdelijkheid geheel of gedeeltelijk het gevolg is van voorschriften die de overheid heeft gesteld of zal stellen ten aanzien van de aard of de kwaliteit van de toegepaste materialen;

De Stichting Daglicht Meester Gilde is verantwoordelijk voor het waarborgen van alle klachten. Indien een  klacht niet tot tevredenheid is van de afnemer is opgelost zal de Stichting Daglicht Meester Gilde hierin bemiddelen.

Indien er na bemiddeling van de Stichting Daglicht Meester Gilde nog geen oplossing voor de klacht is, kan een klacht over een product, dienst of de service van de ondernemer worden ingediend via een klachtenformulier op de website van de Stichting Webshop Keurmerk (http://www.keurmerk.info) nadat de klacht is ingediend bij de ondernemer en de Stichting Daglicht Meester Gilde en getracht is tot een oplossing te komen. De bij de Stichting Webshop Keurmerk ingediende klacht zal worden doorgestuurd naar de ondernemer teneinde deze in de gelegenheid te stellen de klacht alsnog op te lossen dan wel het standpunt aan de Stichting kenbaar te maken. Indien de klacht niet in onderling overleg kan worden opgelost zal de Stichting Webshop Keurmerk trachten te bemiddelen. Een klacht wordt door de Stichting Webshop Keurmerk slechts in behandeling genomen, indien de consument zijn klacht eerst binnen redelijke tijd aan de ondernemer heeft voorgelegd.

Kan ik ook daglichtproducten bestellen vanuit België? 2018-03-29T15:35:45+00:00

Vanuit België kunt u uiteraard ook daglichtproducten bestellen. Op het bestelformulier vult u gewoon uw gegevens in, en selecteert u als land België. Uw bestelling wordt vervolgens doorgespeeld aan een in België gevestigd Daglicht Meester Gilde lid. Het Daglicht  Meester Gilde lid zal vervolgens contact met u opnemen betreffende afhaal of installatie van het daglichtproduct.

De prijzen vermeld op deze website, zijn gebaseerd op het in Nederland geldende BTW tarief van 19%. Uw uiteindelijke factuur zal derhalve worden aangepast naar het in België geldende BTW tarief van 21%.

Kan ik mijn bestelling annuleren? 2018-03-29T15:36:12+00:00

U kunt uw bestelling binnen 14 dagen (tot uiterlijk de dag voor levering) kosteloos annuleren. Om een bestelling te annuleren kunt u het beste gebruikmaken van het contactformulier. Gaarne vernemen wij zo snel mogelijk van u indien u geen belangstelling meer heeft voor uw bestelling, omdat wij in sommige gevallen speciaal voor u het product laten produceren. Voor het annuleren van uw order worden geen kosten in rekening gebracht tenzij uitdrukkelijk anders overeengekomen.

Wat is de gemiddelde levertijd? 2018-03-29T15:36:24+00:00

Vanwege het grote assortiment en de gemiddelde grootte van de daglichtproducten liggen niet alle producten op voorraad bij onze Daglicht Meester Gilde leden. In de onderstaande tabel vindt u onze gemiddelde levertijden na opdracht (in- & exclusief montage).

Daglichtproduct 
  inclusief montage  
Daglichtproduct 
  exclusief montage  
Daglichtkoepel 3 weken 1 week
SkyTube Helios 3 weken 1 week
Daglichtkoepel Pro 5 weken 2 weken
SkyGlass tot en met 120 x 120 6 weken 3 weken
SkyGlass XL maten 9 weken 6 weken
Kunnen de bestelde daglichtproducten ook worden opgestuurd? 2018-03-29T15:36:39+00:00

Bestellingen met een orderwaarde boven de € 500,- (incl. BTW) worden gratis thuisbezorgd.

Bestellingen met een orderwaarde  onder de € 500,- (incl. BTW) zijn af te halen bij één van onze Daglicht Meester Gilde leden.

Wat moet ik doen indien mijn daglichtproduct beschadigd is? 2018-03-29T15:36:49+00:00

Het is uiteraard vervelend indien een besteld daglichtproduct een beschadiging heeft opgelopen. Het betreffende Daglicht Meester Gilde lid waar u uw product heeft  aangeschaft is te allen tijde het eerste aanspreekpunt. Zij zullen samen met u naar een passende oplossing zoeken.

Hoe werkt de “laagste prijs garantie”? 2018-03-29T15:36:57+00:00

Hoe werkt de “laagste prijs garantie”?

Dit betekent dat u gegarandeerd de laagste prijs betaalt voor uw BIK daglichtproduct. Mocht u, onder de hierna beschreven voorwaarden, na aankoop bij het Daglicht Meester Gilde hetzelfde product elders toch goedkoper aantreffen dan krijgt u het verschil dubbel terug. Deze laagste prijsgarantie geldt ook indien een andere winkel het product in de aanbieding heeft (bijv. in een folder of advertentie).

Wat moet u doen?
Indien u binnen vier weken na aankoop het aangeschafte daglichtproduct elders goedkoper aantreft, kunt u een mail te sturen naar info@daglichtinhuis.nl.

  • Zet hier duidelijk uw naam en adresgegevens, rekeningnummer en telefoonnummer in.
  • Vul duidelijk de gegevens in over de winkel waar u het product goedkoper heeft gezien. Als het product in een folder of advertentie op internet staat afgebeeld, voeg deze dan toe aan de bijlage van de e-mail. Indien dit niet het geval is dan dient u de gegevens over het product duidelijk te omschrijven. Alleen op deze manier kunnen wij namelijk controleren of het daadwerkelijk om hetzelfde product gaat (fabrikant, model, maat, en materiaal dienen identiek te zijn).
  • Stuur ook een kopie van uw Daglicht Meester Gilde factuur mee.

U kunt ook uw gegevens, bewijs en een kopie van uw factuur opsturen aan:

Stichting Daglicht Meester Gilde
t.a.v. Jiske van der Kroon
De Beverspijken 17
5221 EE  ‘s-Hertogenbosch

Indien u aan alle voorwaarden heeft voldaan ontvangt u binnen vier weken het verschil dubbel terug op het door u opgegeven rekeningnummer.

Wanneer geldt de laagste prijsgarantie niet?
In onderstaande gevallen geldt de laagste prijsgarantie niet:

  • Indien het gaat om meerstuks aanbiedingen (bijv. 2 halen, 1 betalen) of kortingen op een bepaald assortiment;
  • Indien het gaat om een uitverkoop (bijv. opruiming, faillissement, verbouwing);
  • Indien de producten worden aangeboden in een winkel die (ook) fungeert als groothandel;
  • Indien het niet gaat om nieuwe, ongebruikte producten.
  • Indien de producten in het buitenland worden aangeboden.
Hoe kan ik betalen? 2018-03-29T15:37:10+00:00

Bestelde daglichtproducten kunnen indien u deze gaat ophalen bij een Daglicht Meester Gilde lid uitsluitend contant of per pin worden afgerekend. Indien u dit wenst bestaat ook de mogelijkheid om bestelde producten op voorhand door middel van een overschrijving te betalen.  Vooruitbetaling van 50% van het orderbedrag en de overige 50% twee weken na ontvangst bestelling is ook mogelijk.

Bestellingen met een orderwaarde boven de € 500,- (incl. BTW) worden gratis thuisbezorgd. Na uw bestelling ontvangt u binnen 2 werkdagen een factuur van het Daglicht Meester Gilde bij u in de buurt.

U ontvangt altijd een factuur. De factuur is tevens uw garantiebewijs.

Indien u het bestelde daglichtproduct ook laat monteren door een Daglicht Meester Gilde lid ontvangt u een factuur na de montage .

Kan ik een product retourneren? 2018-03-29T15:37:22+00:00

1. Bij de aankoop van een daglichtproduct heeft u als consument de mogelijkheid de overeenkomst voor een besteld daglichtproduct zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende 14 dagen. Deze termijn gaat in op de dag na ontvangst van het product door of namens de consument.

2. Tijdens deze termijn zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking.Hij zal het product slechts in die mate uitpakken of gebruiken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of hij het product wenst te behouden. Indien hij van zijn herroepingsrecht gebruik maakt, zal hij het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan het Daglicht Meester Gilde lid retourneren, conform de door het Daglicht Meester Gilde lid verstrekte redelijke en duidelijke instructies. Daarbij draagt de consument zelf de kosten van de retourzending. In geval van ontbinding zal het Daglicht Meester Gilde lid binnen 14 dagen na de ontvangstdatum van de retourzending de betaalde bedragen terugbetalen aan de consument.

Het retourrecht is uiteraard niet van toepassing op daglichtproducten die al op het dak gemonteerd zijn.